Registreren    Inloggen    Forum    Portaal    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Motoren en uitlaten




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: ervaren starter gezocht.
 Bericht Geplaatst: 26 maart 2015, 20:50 
Offline

Geregistreerd: 09 feb 2015, 19:01
Berichten: 18
Woonplaats: houten
Hallo

Ben opzoek naar iemand die mij wil helpen met het goed draaiend maken van mijn fg.
3 maanden geleden via mp fg gekocht en ondertussen al een hoop elende mee gehad. Als laatste was een motor aan de beurt. Hier nieuwe lagers, zuiger en kop op gezet.
Van de week gelukt om 3 kwart tankje leeg te rijden. Dit was na flink wat geklooi om hem aan de praat te krijgen.
via dit forum veel tips en ervaringen gelezen. Mijn geduld begint een beetje op te raken en ben er ondertussen van overtuigd dat het aan mij ligt en niet aan de auto.
Daarom de vraag of er iemand is die zijn ervaring aan mij wil overdragen.
In het kort: motor pruteld en sputtert maar blijft niet lopen. wanneer dit wel is gelukt en hij warm is is starten geen probleem. eenmaal weer koud weer drama.
Ik woon in Houten(Utrecht).


Share on FacebookShare on TwitterShare on MySpace{ SHARE_ON_GOOGLE }
Omhoog 
 Profiel  
 
 Bericht Geplaatst: 26 maart 2015, 22:22 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 jul 2008, 16:22
Berichten: 5160
Woonplaats: Ommen
Geef eerst eens wat meer info omtrent de motor.
Welke motor, welke carburateur, welk luchtfilter etc,,,,
Paar foto's van en rondom de motor is welkom.
Meestal gaat het om verkeerd opgebouwde motoren of valse lucht.

Starten doe je als volgt.
2 tot 3 keer pompen op de pombal.
Totdat deze vol staat.
Shoke erop zetten.
Starten totdat je een pruttel hoort.
Daarna direct de shoke eraf.
Hierna moet hij in 1 ruk willen aanslaan.
L naald op 1 1/4 slag.
H naald op 1 1/2 slag.

Je mag de L naald heel iets verstellen.
De H naald stel je uiteindelijk mee af.

_________________
MonsterBeetle XL>RoteQ 30,5cc>Spektrum DX3C
Afbeelding


Omhoog 
 Profiel  
 
 Bericht Geplaatst: 27 maart 2015, 08:15 
Offline

Geregistreerd: 09 feb 2015, 19:01
Berichten: 18
Woonplaats: houten
ron bedankt voor je reactie

Ik was met mijn blokje onder mijn arm naar rcmodellensport in Nieuwegein gegaan. Zij adviseerde een revisie en heb toen van hun alles mee gekregen. cilinder is getunt het aantal cc weet ik niet maar neem aan dit dit allemaal goed zit. Cilinder zit met 2 bouten vast

het starten en afstellen van de caburateur heb ik al diverse malen op deze manier gedaan.

zal vanmiddag wat foto's maken


Omhoog 
 Profiel  
 
 Bericht Geplaatst: 27 maart 2015, 17:30 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 jul 2008, 16:22
Berichten: 5160
Woonplaats: Ommen
Ben benieuwd,,,,

_________________
MonsterBeetle XL>RoteQ 30,5cc>Spektrum DX3C
Afbeelding


Omhoog 
 Profiel  
 
 Bericht Geplaatst: 27 maart 2015, 21:34 
Offline

Geregistreerd: 09 feb 2015, 19:01
Berichten: 18
Woonplaats: houten
krijg de foto's er zo snel niet op (te groot)

https://www.dropbox.com/sc/21owa9a5yt5w ... OIF8rfewpa

misschien herkent de meester zijn werk :D :D

kreeg hem vandaag overigens weer aan het lopen na wat getouwtrek. Had helaas geen tijd om te gaan rijden dus benieuwd wat het morgen gaat worden. waarschijnlijk gaat het dus goed komen.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Bericht Geplaatst: 27 maart 2015, 22:18 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 jul 2008, 16:22
Berichten: 5160
Woonplaats: Ommen
Jij hebt een 23cc PaSe tuning Zenoah cilinder.
Één uit de tweede serie volgens mij.
Dus een oude,,,,,
Ik zie een bougiedop die er niet op hoort.
Ook zie ik een isolator en aan en uit-knop van een CY.
Kan dus een mengelmoes motor zijn.
Welke carburateur zit erop?
Kan zijn: 603, 668, 813 of 990.
De laatste 2 zijn heel gevoelig met afstellen.
Gezien de PaSe tuning cilinders al heel lang niet meer gemaakt worden kan het maar zo zijn dat deze door ouderdom op/versleten is.
Dit is te voelen boven in de cilinder.
Als daar een stootrand ongeveer 3mm vanaf de bovenkant zit kun je de cilinderkit weggooien.
Nieuwe zuiger en zuigerveer heeft dan geen enkele nut.
Deze tunings cilinders hebben meer te verduren dan een standaard setje.
zo'n motor heb hier al eens gehad voor een revisie.
Na een goede revisie kende de eigenaar de motor niet weer. :D
Starten en lopen en flink wat meer vermogen dan voorheen.
Staat nog wel een topic over hier op het forum.

_________________
MonsterBeetle XL>RoteQ 30,5cc>Spektrum DX3C
Afbeelding


Omhoog 
 Profiel  
 
 Bericht Geplaatst: 27 maart 2015, 22:42 
Offline

Geregistreerd: 09 feb 2015, 19:01
Berichten: 18
Woonplaats: houten
om te beginnen bedankt voor je snelle en uitgebreide reactie.

Zover ik weet was de cilinder en zuiger niet gebruikt Tot 3 weken geleden ik deze heb gekocht en gemonteerd. Van het op de plank liggen heeft hij toch niet geleden??

Hoe kan ik zien welke carburateur er op zit. staat dit er ergens op??

nu ik toch op het forum zit nog een vraagje. Hoe lijn je de motor uit op het chassis. is hier al een topic over.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Bericht Geplaatst: 28 maart 2015, 08:19 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 jul 2008, 16:22
Berichten: 5160
Woonplaats: Ommen
Elke carburateur heeft onder de choke hendel een nummer staan.

Als de cilinderkit nieuw is ligt het daar niet aan.

Motor uitlijnen doe je met een strookje printerpapier.
Deze druk je tussen de tandwielen van de diff en de tussenas.
Nu duw je de tandwielen in elkaar en schroef je de grote motorsteun met alleen de achterste schroef voorzichtig vast.
Daarna goed kijken of de motor recht staat.
Je kunt dit goed zien op de plek van de kleine motorsteun waar je nog geen schroef in hebt zitten.
Als de gaatjes van deze kleine motorsteun zowel voor als achter in dezelfde lijn staan als de gaten in de bodemplaat dan kun je de tweede schroef in de grote motorsteun voorzichtig aandraaien.
Daarna de schroeven in de kleine motorsteun en alles om en om vastzetten.
Gebruik je aluminium motorsteunen dan gebruik je een beetje loctite 243 op de schroeven.
Daarna draai je het stukje printerpapier tussen de tandwielen uit.
En klaar ben je,,,

Jou carburateur als dat een oude is kan deze versleten zijn doordat het membraan is uitgehard.
Mocht er speling op de uitgaande as van de gasklep zitten (wat vaak voorkomt) heb je valse lucht.
En kun je zelfs zand de motor in zuigen.
Dan is het tijd voor een andere carburateur.
Aan te raden is om dan te kiezen voor 668 type.
Dit is de makkelijkste carburateur om af te stellen en doet het zeer goed op tuningsmotoren.
Omdat er vaak speling op de uitgaande as zit, kun je deze carburateur bij JFC racing bestellen met kleine lagertjes erin.
De meeste rijden hier inmiddels mee.
Ikzelf ook.
Laat je niks wijs maken over de duurdere 990 of 813 carburateur,,,,,
Deze geven echt geen vermogenswinst.

Ook de bougiedop zou ik nakijken.
Zit er wel de originele kabel aan?
Zit hij wel goed aangesloten?

_________________
MonsterBeetle XL>RoteQ 30,5cc>Spektrum DX3C
Afbeelding


Omhoog 
 Profiel  
 
 Bericht Geplaatst: 28 maart 2015, 09:52 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 aug 2012, 19:17
Berichten: 1748
Woonplaats: Nieuwegein
Ik zie dat je in houten woon.
Lekker dicht bij mij, wil wel eens kijken voor je.
En deze auto ken ik denk wel. Heb je hem gekocht van ene lars uit nieuwegein?
Zie monster armen voor en gpm dempers erop zitten.

_________________
De wit rc kappen https://m.facebook.com/profile.php?id=337329903106439

kraken vekta 5
FORD 32' HOT ROD ZELFBOUW


https://www.youtube.com/user/wilbert000000/videos


Omhoog 
 Profiel  
 
 Bericht Geplaatst: 28 maart 2015, 13:07 
Offline

Geregistreerd: 09 feb 2015, 19:01
Berichten: 18
Woonplaats: houten
Vandaag kreeg ik hem vrij snel aan het lopen 149: 149: 149: . Alleen jammer dat het geen weer is om te gaan rijden.

Het is een 603 carburateur. hier heb ik al een nieuw membraam in zitten. Wat adviseer je betreft de isolator??

Inderdaad gekocht van lars crybaby2 . Heb er al een hoop aan moeten sleutelen. Wat overigens erg leuk is.
wil de voorkant weer origineel maken. enig idee welke betere rijeigenschappen heeft met standaard wielen?? en dan zelf een body maken beetje stoccar denk ik.


waar rij je meestal??


Omhoog 
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Forumoverzicht » Motoren en uitlaten


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
phpBB.nl Vertaling