Registreren    Inloggen    Forum    Portaal    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Motoren en uitlaten




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
 Bericht Geplaatst: 08 apr 2016, 16:56 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 jul 2008, 16:22
Berichten: 5160
Woonplaats: Ommen
Ik denk niet dat je het in de motor moet zoeken.
Eerder de tank, ontluchting en benzine filter en slangen.
Kan ook zijn dat er ergens een heel klein scheurtje in de aanvoerslang zit.
Een speldenprik is genoeg.

_________________
MonsterBeetle XL>RoteQ 30,5cc>Spektrum DX3C
Afbeelding


Share on FacebookShare on TwitterShare on MySpace{ SHARE_ON_GOOGLE }
Omhoog 
 Profiel  
 
 Bericht Geplaatst: 08 apr 2016, 20:19 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 jul 2008, 16:22
Berichten: 5160
Woonplaats: Ommen
Deze motor heeft een revisie gehad bij mij.
Nieuw zuiger met zuigerveer.
Nieuwe isolator en nieuwe walbro 668 met gelagerde carburateuras
Alle pakkingen zijn vernieuwd.
Motor is totaal uit elkaar geweest en opnieuw weer opgebouwd.
Voetpakking en isolator pakking zijn voorzien van vloeibare silicone pakking voor extra dichting.
Motor verkeerd in topstaat.

Motor kwam binnen met het volgende:
Ontsteking stond strak op het vliegwiel gesteld.
Isolator krom
Geen carburateur en filter.
Zuiger zonder krassen maar ook zonder loopgroeven.
Imitatie zuigerveer die versleten was.
Nieuwe lagers en keerringen
Kapote trekstarter.

Cilinder is een oud type 23cc Zenoah die er zeer mooi uitzag.

_________________
MonsterBeetle XL>RoteQ 30,5cc>Spektrum DX3C
Afbeelding


Omhoog 
 Profiel  
 
 Bericht Geplaatst: 09 apr 2016, 16:07 
Offline

Geregistreerd: 02 jun 2011, 21:19
Berichten: 921
Woonplaats: Zwolle
Misschien een domme vraag, maar mag ik vragen hoe je zag dat de isolator krom was zonder hem te hebben laten lopen?
Of is dat het getrainde oog?


Omhoog 
 Profiel  
 
 Bericht Geplaatst: 09 apr 2016, 19:50 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 aug 2012, 19:17
Berichten: 1748
Woonplaats: Nieuwegein
Als je de isolator demonteert en op een vlakke spiegel of op je telefoon scherm legt kun je zien of die krom is. Als die stabiel ligt is die recht en als die schommelt is die krom.

_________________
De wit rc kappen https://m.facebook.com/profile.php?id=337329903106439

kraken vekta 5
FORD 32' HOT ROD ZELFBOUW


https://www.youtube.com/user/wilbert000000/videos


Omhoog 
 Profiel  
 
 Bericht Geplaatst: 09 apr 2016, 21:04 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 jul 2008, 16:22
Berichten: 5160
Woonplaats: Ommen
Isolators trekken meestal krom als deze warm zijn geweest.
En helemaal als de carburateur er niet op zit.
Door de 2 bouten in de cilinder trek je de gegoten isolator onder spanning.
Zit de carburateur er niet op dan blijft de spanning niet gelijkmatig waardoor kromtrekken onvermijdelijk is.
Deze was zo krom als een hoepeltje daar krijg je geen carburateur meer op dicht.
Vandaar de nieuwe.

_________________
MonsterBeetle XL>RoteQ 30,5cc>Spektrum DX3C
Afbeelding


Omhoog 
 Profiel  
 
 Bericht Geplaatst: 09 apr 2016, 23:09 
Offline

Geregistreerd: 02 jun 2011, 21:19
Berichten: 921
Woonplaats: Zwolle
Aha, weer wat geleerd, dank voor de tips!


Omhoog 
 Profiel  
 
 Bericht Geplaatst: 10 apr 2016, 16:10 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 apr 2015, 18:01
Berichten: 129
Woonplaats: sittard
Als ik hem niet aan de praat krijg zou ik dan naar jou toe kunnen komen dat jy zou kunnen kijken wat het probleem is ronw


Omhoog 
 Profiel  
 
 Bericht Geplaatst: 10 apr 2016, 22:50 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 jul 2008, 16:22
Berichten: 5160
Woonplaats: Ommen
Maak als eerste maar eens een paar foto's van jou motor, uitlaat en luchtfilter en tank.
Wat is de afstelling van de carburateur?
Kun je de primerball vol pompen met benzine?
Blijft deze vol als de motor wel liep?
Zit er een killswitch op de motor?

Ook moet je zorgen dat alle benzine uit de motor is verdampt.
Bougie eruit en op de kop leeg trekken.


En leg eens uit hoe jij de motor start,,,,

_________________
MonsterBeetle XL>RoteQ 30,5cc>Spektrum DX3C
Afbeelding


Omhoog 
 Profiel  
 
 Bericht Geplaatst: 11 apr 2016, 18:32 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 16 apr 2015, 18:01
Berichten: 129
Woonplaats: sittard
Gisteren veel me in dat ik de bobine verkeerd op zit want in het begin had die geen vonk.
Heb die juist vast gezet met eem stockervel er onder maar is te dun. Net even meet eem fg kaartje gedaan en vonkt weer wat beter.
Na paar keer aan de trekstarter te trekken wildt die aan slaan maar valt steets weg.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Bericht Geplaatst: 11 apr 2016, 19:21 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 jul 2008, 16:22
Berichten: 5160
Woonplaats: Ommen
Als de motor nog steeds vol zit met benzine zal hij nooit aanslaan.
Motor moet eerst leeg zijn.
Benzine/lucht mengsel moet juist zijn.
En aangezien er waarschijnlijk nog benzine onder in het carter zit, zal deze bij het aanslaan mee naar boven komen.
Bougie slaat dan nat.

Zorg gewoon dat je het eerder hierboven vermelde uitvoerd.

Mocht je dit wel hebben gedaan dan maar eens zonder luchtfilter proberen te starten.
Blijft hij dan wel lopen, dan zit je luchtfilter dicht.

_________________
MonsterBeetle XL>RoteQ 30,5cc>Spektrum DX3C
Afbeelding


Omhoog 
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Forumoverzicht » Motoren en uitlaten


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
phpBB.nl Vertaling