Registreren    Inloggen    Forum    Portaal    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Motoren en uitlaten




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
 Bericht Geplaatst: 09 okt 2011, 13:00 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 jul 2008, 16:22
Berichten: 5160
Woonplaats: Ommen
Let je wel op op de juiste montage van de pistonpen veertjes?
Als ze ontzet zijn dan moet je ze vervangen.
Ik heb al eens een motor gezien waarbij er 1 was uitgelopen.
Dat wil je niet mee maken.

_________________
MonsterBeetle XL>RoteQ 30,5cc>Spektrum DX3C
Afbeelding


Share on FacebookShare on TwitterShare on MySpace{ SHARE_ON_GOOGLE }
Omhoog 
 Profiel  
 
 Bericht Geplaatst: 09 okt 2011, 13:51 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 maart 2010, 17:46
Berichten: 1855
Woonplaats: Witharen
hoe bedoel je Ontzet??

_________________
Afbeelding


Omhoog 
 Profiel  
 
 Bericht Geplaatst: 09 okt 2011, 15:17 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 jul 2008, 16:22
Berichten: 5160
Woonplaats: Ommen
Als je het veertje bij verwijderen krom drukt dan blijft deze bij opnieuw monteren niet goed meer zitten.
De veertjes worden warm in de motor, en er treedt metaal moeheid op.
Bij twijfel altijd vervangen voor nieuwe,,,,,,
Let daar goed op.
Ik denk dat je ze bij Takman wel kunt kopen. 1/2:

_________________
MonsterBeetle XL>RoteQ 30,5cc>Spektrum DX3C
Afbeelding


Omhoog 
 Profiel  
 
 Bericht Geplaatst: 09 okt 2011, 17:17 
Offline

Geregistreerd: 08 jun 2011, 17:04
Berichten: 86
Woonplaats: woerden
Mooi gedaan Ron. Aan deze wijsheid hebben we wat. Ga zelf ook maar eens aan de slag. Als het dan fout gaat moet ik wel een nieuw blok haha 1/4:

_________________
GANG IS ALLES REMMEN IS ANGST!!!!!!!!!!!!!!!!!


Omhoog 
 Profiel  
 
 Bericht Geplaatst: 19 okt 2011, 11:52 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 maart 2010, 17:46
Berichten: 1855
Woonplaats: Witharen
nu heb ik het volgende probleem.

ik reed net weer effe met mijn FG.
hij liep weer gewoon goed, totdat hij opeens heel hoog in toeren begon te lopen, als die stationar liep.

ik zette hem effe uit om te kijken of het aan de afstelling lag, deze weer op standaart gezet.
toen keek ik effe naar de gas rem stang, ik gaf op de zender effe gas.( motor stond uit )
toen zag ik de cilinder bewegen, gelijk maar weer naar binnen om te controleren, kwam ik er achter dat een van de Cilinderbouten een beetje los zat, er was niks gelekt dus er heeft dus ook niks in kunnen komen, (gelukkig dat ik gelijk ging controleren).

ik heb het nu met een imbus sleuter en een dop sleutel gedaan, zo strak dat ik eigen lijk niet verder durfde te draaien.

maar wat kan ik doen om die bouten nog strakker te krijgen,

_________________
Afbeelding


Omhoog 
 Profiel  
 
 Bericht Geplaatst: 19 okt 2011, 18:07 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 jul 2008, 16:22
Berichten: 5160
Woonplaats: Ommen
Ik hoop niet dat je de cilinder met brute kracht hebt aangedraaid.
Daarmee gaat de voet van de cilinder krom.
En krijg je straks lekkage, die je nooit meer dicht krijgt. 1/20:

_________________
MonsterBeetle XL>RoteQ 30,5cc>Spektrum DX3C
Afbeelding


Omhoog 
 Profiel  
 
 Bericht Geplaatst: 19 okt 2011, 18:17 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 maart 2010, 17:46
Berichten: 1855
Woonplaats: Witharen
ik neem aan van niet,
want anders zou de schroef niet los lopen.

_________________
Afbeelding


Omhoog 
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Forumoverzicht » Motoren en uitlaten


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
phpBB.nl Vertaling