Registreren    Inloggen    Forum    Portaal    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Bouwprojecten




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 696 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 70  Volgende
Auteur Bericht
 Bericht Geplaatst: 28 aug 2012, 21:11 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 maart 2012, 21:45
Berichten: 1248
Woonplaats: IJmuiden
Zo, ik zal ook proberen een verslag te gaan bijhouden over het upgraden van kunststof naar aluminium.
Het is de bedoeling dat ik eerst de meest essentiële onderdelen ga vervangen.
Afgelopen zaterdag heb ik de volgende onderdelen aangeschaft.

1: Alu motorsteun klein + groot
2: Alu aandrijfplaat + reminrichting
3: Alu difhuis met kunststof bus (is iets nieuws werd mij verteld)
4: Nieuwe lagers en vet voor differentieel

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb gisteravond wat onderdelen van de auto afgeschroefd en die ga ik eerst stuk voor stuk uit elkaar halen, schoonmaken en weer in elkaar zetten.
Als je je afvraagt:"Wat is die oranje troep op sommige foto's?"
Das stuifmeel! Ik dacht lekker even op een mooi grasveld te gaan rijden.
Wat bleek? Na 5 minuten rijden was ie knaloranje!
Ik heb de auto gisteren eerst op mijn werk maar een goed afgeblazen met de compressor.
Hier en daar is wat achter gebleven. Maar dat ga ik nu natuurlijk allemaal schoon maken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De koppeling gaat nog wel even mee.

Afbeelding

Volgende stap is de motor eraf halen. Maar dan moet ik eerst tank leegmaken en de carburateur ook.
Dat wilde ik eigenlijk doen door de motor te starten als ik de tank leeg heb totdat ie afslaat omdat er dan geen brandstof meer in zit. Maar ik heb nu de koppelingsbel er al af. Lijkt me niet verstandig om dan de motor te starten. Ben bang dat de schoenen dan beschadigen.


Hoe zouden jullie dat doen?

Groeten, Danny

_________________
All electronics run on smoke. Warning!

Don't let out the Elec: smoke......


Laatst bijgewerkt door Danny de Ruijter op 24 nov 2014, 21:17, in totaal 4 keer bewerkt.

Share on FacebookShare on TwitterShare on MySpace{ SHARE_ON_GOOGLE }
Omhoog 
 Profiel  
 
 Bericht Geplaatst: 28 aug 2012, 21:36 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 maart 2010, 17:46
Berichten: 1855
Woonplaats: Witharen
de tank of carb hoeven niet leeg te zijn. (maakt het wel makkelijker)
ik zou gewoon de slangetjes van de carb af halen en deze dichtknijpen,

_________________
Afbeelding


Omhoog 
 Profiel  
 
 Bericht Geplaatst: 28 aug 2012, 21:55 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 jul 2008, 16:22
Berichten: 5160
Woonplaats: Ommen
Haal de 2 slangen los van de carb. en knijp ze dicht, of zoals ik het doe druk ze in elkaar door middel van een stukje hydraulik remleiding.
Das nog een oud type motortje wat je daar hebt,,,,,, daar heb ik er hier ook nog 1 van liggen.

_________________
MonsterBeetle XL>RoteQ 30,5cc>Spektrum DX3C
Afbeelding


Omhoog 
 Profiel  
 
 Bericht Geplaatst: 28 aug 2012, 22:08 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 maart 2012, 21:45
Berichten: 1248
Woonplaats: IJmuiden
Hey Ron, hoe zie je dat dan?
Is dat lastig dat het een oud type is als ik in de toekomst hem wil gaan tunen?

_________________
All electronics run on smoke. Warning!

Don't let out the Elec: smoke......


Omhoog 
 Profiel  
 
 Bericht Geplaatst: 29 aug 2012, 08:49 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 jul 2008, 16:22
Berichten: 5160
Woonplaats: Ommen
De cilinder zou ik zelf niet gaan tunen, omdat deze erg oud.
Kijk de rest ook even na, omdat de motor dan toch wel erg oud is!

Er zit schuin onder de uitlaatpoort een pijpje die op de foto te zien is.
Dit zijn 1 van de allereerste cilindertjes voor dit type motoren.
Bij de nieuwere zijn deze weg.
En je weet het he,,,,, voor tuning moet je bij mij zijn! :D

_________________
MonsterBeetle XL>RoteQ 30,5cc>Spektrum DX3C
Afbeelding


Omhoog 
 Profiel  
 
 Bericht Geplaatst: 29 aug 2012, 14:15 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 maart 2012, 21:45
Berichten: 1248
Woonplaats: IJmuiden
Kijk! Zo leer ik nog eens wat....
Ja ik weet dat ik voor een heleboel bij jou terecht kan.
In de toekomst zal ik mezelf denk nog wel gaan overhalen tot het ombouwen naar XXL.
Dus dan klop ik automatisch bij jou aan.

_________________
All electronics run on smoke. Warning!

Don't let out the Elec: smoke......


Omhoog 
 Profiel  
 
 Bericht Geplaatst: 29 aug 2012, 17:36 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 19 jul 2008, 16:22
Berichten: 5160
Woonplaats: Ommen
Dat is helemaal goed.
Er zijn al een aantal mensen die een winterproject willen doen qua XL.
Met de delen die ik vervaardig kun je een monster,stadium of marder XL bouwen.
Ook als de auto klaar is kun je met een paar kleine ingrepen de boel zo ombouwen van monster naar marder en vise versa,,,,,,,,,

Maar even over de motor,,,,,,,,
Kijk goed de krukaslagers en keerringen na, want dit zijn de punten waarop deze motoren het meest last hebben.
Heb je een lekke keerring dan zuigt hij vanzelf zand naar binnen.
Een lekke keerring komt dan weer van een krukaslager die speling heeft.
Vooral de koppelingskant heeft te lijden.
Ook vind ik de krukassen van zenoah slecht gebalanceerd.
Waardoor er vaker lagers kapot gaan dan bij een CY.
Ik ben dan ook een voorstander van een CY onderblok met een zenoah of CY cilinderkit.
Maar vooral de CY F-270, 260 en 230 serie zijn hele mooie motoren. ;)

_________________
MonsterBeetle XL>RoteQ 30,5cc>Spektrum DX3C
Afbeelding


Omhoog 
 Profiel  
 
 Bericht Geplaatst: 29 aug 2012, 18:51 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 01 aug 2012, 19:17
Berichten: 1748
Woonplaats: Nieuwegein
goed bezig danny, alles langzaam aanpakken en naar alu gaan 1/29:
ik ben ook bezig met mijn fg beetle alles naar alu te maken en naar xl.

en wat ron al aan geeft de cy-f270 is een zeer goede moter, heb ik er nu ook op staan en bevalt super. veel vermogen en loopt mooi.
ik blijf dit zeker volgen

_________________
De wit rc kappen https://m.facebook.com/profile.php?id=337329903106439

kraken vekta 5
FORD 32' HOT ROD ZELFBOUW


https://www.youtube.com/user/wilbert000000/videos


Omhoog 
 Profiel  
 
 Bericht Geplaatst: 29 aug 2012, 20:54 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 maart 2012, 21:45
Berichten: 1248
Woonplaats: IJmuiden
Vanavond de motor eraf gehaald en de demper even gedemonteerd. Heb het idee dat ie in niet zo'n beste staat meer is. Als ik met de hand aan de koppelingskant de krukas ronddraai, gaat ie mij te makkelijk in het rond. Alsof ie nauwelijks compressie heeft. Ik vond ook al dat hij niet al teveel trekkracht had tijdens et optrekken. Maar ik dacht dat dat misschien een kwestie van afstellen zou zijn. Daar begin ik nu wel aan te twijfelen. Hieronder weer wat foto's voor jullie beoordeling.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Dit viel me ook pas vanavond op......

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik ga vrijdagavond het blokkie wel helemaal openmaken.
Groeten, Danny

_________________
All electronics run on smoke. Warning!

Don't let out the Elec: smoke......


Omhoog 
 Profiel  
 
 Bericht Geplaatst: 30 aug 2012, 09:33 
Offline

Geregistreerd: 13 mei 2009, 14:29
Berichten: 884
Het blokje is in ieder geval heel erg vies!
(technisch heb ik er geen verstand van, dat laat ik over aan de experts ;))


Omhoog 
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 696 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 70  Volgende

Forumoverzicht » Bouwprojecten


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
phpBB.nl Vertaling