Registreren    Inloggen    Forum    Portaal    Zoeken    Help

Forumoverzicht » Elektro & Nitro auto's




Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
 Bericht Geplaatst: 21 jul 2016, 21:53 
Offline

Geregistreerd: 02 jun 2011, 21:19
Berichten: 921
Woonplaats: Zwolle
Dat is aardig van JE :)

Let wel op dat je met een 50 watt B6 de 6S LiPo niet op 1C kan laden, ik weet niet of dat een probleem is?


Share on FacebookShare on TwitterShare on MySpace{ SHARE_ON_GOOGLE }
Omhoog 
 Profiel  
 
 Bericht Geplaatst: 22 jul 2016, 14:07 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 maart 2012, 21:45
Berichten: 1247
Woonplaats: IJmuiden
:?:

_________________
All electronics run on smoke. Warning!

Don't let out the Elec: smoke......


Omhoog 
 Profiel  
 
 Bericht Geplaatst: 22 jul 2016, 21:16 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 02 okt 2011, 09:10
Berichten: 195
Woonplaats: Emmen
Hij bedoelt dat die lader niet zwaar genoeg is om jouw accu snel te laden. Volt x ampere = watt, dus reken maar uit wat je nodig hebt voor laden met 1c.

22,2V X 5,2amp = 115,44 watt

Je hebt dus minimaal een 115,55 watt lader nodig en laadstroom van minimaal 5,2 amp om je accu in een uur te kunnen laden. Met de helft krijg je hem ook je ook vol, maar het duurt 2x zo lang.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Bericht Geplaatst: 22 jul 2016, 21:31 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 maart 2012, 21:45
Berichten: 1247
Woonplaats: IJmuiden
Mag ik vragen wat je bedoelt met 1C?

O wacht, ik snap het. Dat is geen probleem hoor.

_________________
All electronics run on smoke. Warning!

Don't let out the Elec: smoke......


Omhoog 
 Profiel  
 
 Bericht Geplaatst: 23 jul 2016, 18:30 
Offline

Geregistreerd: 02 jun 2011, 21:19
Berichten: 921
Woonplaats: Zwolle
Met 1C laden is 1x de capaciteit van de accu, dus met 1C laden duurt het ongeveer een uur om de accu vol te laden.
Zoals Bart al aangaf kan de B6 dat niet met een 6S accu vanwege het vermogen.
Maar verder zijn het mooie laders, vrij compact en een makkelijke interface.


Omhoog 
 Profiel  
 
 Bericht Geplaatst: 25 jul 2016, 09:29 
Offline
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 14 maart 2012, 21:45
Berichten: 1247
Woonplaats: IJmuiden
Ik heb het begrepen Ruud.
Maar ik denk dat ik de accu sowieso niet op 1C wil laden.
Lijkt me niet bevorderlijk voor de levensduur van de accu.
Ik laad nu met 2A. Het maximale wat ik uit deze lader kan halen is 2,2A.
Maar dan wordt de lader erg heet.
Ik heb nog wel een externe voeding die ruim 300 watt levert.
Daarmee zou ik de lader kunnen voeden zodat die niet zo heet wordt.
Maar dan zou ik alsnog niet hoger dan 3A gaan laden.

_________________
All electronics run on smoke. Warning!

Don't let out the Elec: smoke......


Omhoog 
 Profiel  
 
 Bericht Geplaatst: 26 jul 2016, 23:45 
Offline

Geregistreerd: 02 jun 2011, 21:19
Berichten: 921
Woonplaats: Zwolle
Tot 1C laden is prima voor de accu's, sneller is vaak minder goed, minder snel is altijd goed, tot een bepaald punt.
2,2A is het maximale wat je kan laden met een 50 watt lader met een 6S LiPo.
Alleen in het begin kan het iets sneller gaan, omdat de spanning dan iets minder is.
Maar een voeding van 50 of 300 watt maakt dan niet veel uit, misschien een tiende van een ampère hooguit door wat verliezen.
Ik weet niet of de lader koeler word door een sterkere voeding?
Hij blijft in principe hetzelfde doen lijkt mij?


Omhoog 
 Profiel  
 
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
 
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Forumoverzicht » Elektro & Nitro auto's


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast

 
 

 
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
phpBB.nl Vertaling