http://rclargescale.nl/forum/

4x4 FG Baja wb535
http://rclargescale.nl/forum/viewtopic.php?f=39&t=2359
Pagina 1 van 6

Auteur:  Danny de Ruijter [ 26 jul 2016, 12:09 ]
Berichttitel:  4x4 FG Baja wb535

Even een nieuw topic voor een nieuw speeltje.

Dit is 'm dus:

Afbeelding

Afbeelding

Even een vraag over de programmering.
Ik heb de instellingen staan zoals op de foto hieronder.
Behalve Lipo Cells, dit staat op 6 Cells ingesteld.

Afbeelding

Wat is de functie van "drag brake force"?
En wat is de functie van "start mode (punch)"? Deze staat overigens op level 5 ingesteld.

Auteur:  Speedfreak [ 26 jul 2016, 14:37 ]
Berichttitel:  Re: 4x4 FG Baja wb535

DRAG BRAKE is, als je het gas los laat dan laat de regelaar de motor remmen op het aantal % wat jij hebt ingesteld.
je moet zelf ondervinden of je het prettig vind, ik heb het wel aan te staan in mijn 1:10 en 1:8.
kan je wat gecontroleerder door de bocht.

BRAKE FORCE is, hoe hard de auto remt.

PUNCH is,hoe vel de auto optrekt.

Auteur:  Danny de Ruijter [ 26 jul 2016, 16:12 ]
Berichttitel:  Re: 4x4 FG Baja wb535

Ok duidelijk, thanks voor de info thumbup

Auteur:  Danny de Ruijter [ 26 jul 2016, 16:30 ]
Berichttitel:  Re: 4x4 FG Baja wb535

Nog een andere vraag,

Is het verstandig om 2x 6S parallel te schakelen?
Of kan de esc dan geen juiste waarden meer meten wat betreft cut off?

Auteur:  Speedfreak [ 26 jul 2016, 19:00 ]
Berichttitel:  Re: 4x4 FG Baja wb535

het zou moeten kunnen, maar als je twee verschillende accu's hebt aan MAH dan moet je het niet doen.
dan is de ene leger dan de ander, en dan kan er een accu stuk gaan.

en de C waarde van de accu's mag niet verschillen.
de C waarde staat voor hoeveel stroom je uit je accu mag trekken.

verder is het van belang dat de accu cellen niet onder de 3,2v per cel komt.
dus set de regelaar niet op 3,0 als je accu koud word dan kan zit er minder stroom in je accu dan wanneer de accu warm is.

verder mag je electro motor niet warmer worden dan 75 graden, anders verliest de motor zijn magnetisch veld{magneten}.
tijdens het rijden zal de accu louw warm worden,als hij echt heet is dan belast je de accu te hoog.


hoop dat je hier nog wat aan hebt

Auteur:  Speedfreak [ 26 jul 2016, 19:07 ]
Berichttitel:  Re: 4x4 FG Baja wb535

oeps las net je vraag nog wat cut off betekend

het is de bescherming van je accu dat de accu cellen niet onder een bepaald niveau komt.
leg nooit je accu vol weg, en ook niet leeg.

en tijdens het laden van je accu leg de accu in een bloempot of een andere niet brandbaar object{niets tegen vrouw/vriendin zeggen dat je de vaas leent}.

als het mis gaat met een lipo accu kan het ook goed mis gaan.

Auteur:  ruudxd [ 26 jul 2016, 23:41 ]
Berichttitel:  Re: 4x4 FG Baja wb535

Drag brake heb ik uitstaan, ik vind het irritant in snelle auto's, en het lijkt mij ook een aanslag op de aandrijving om van vol gas gelijk in een splitsecond te remmen?

Auteur:  Danny de Ruijter [ 27 jul 2016, 14:04 ]
Berichttitel:  Re: 4x4 FG Baja wb535

Bedankt voor de uitleg en de waarschuwingen heren ;)
Een safebag voor de lipo's komt er zeker.
Gisteren heb ik ervaren dat je met deze accu's voorzichtig moet zijn.
Ik trok na het laden de 2 bananenstekkertjes uit de lader terwijl de kabel nog aan de accu vast zat.
De stekkertjes raakten het metalen aanrecht van mijn keukenblok in de voortent van de caravan.
Die begon effe te lassen!
Stekkertjes zijn weggebrand maar de accu heeft gelukkig geen schade.
Het duurde daar gelukkig te kort voor.

Serious sjit die lipo's!

Auteur:  ruudxd [ 27 jul 2016, 15:16 ]
Berichttitel:  Re: 4x4 FG Baja wb535

Er zit inderdaad flink power in die accu's, daarom moet je er ook voorzichtig mee zijn, als je dat doet kan er niet zoveel gebeuren.
Het is altijd beter om de accu los te koppelen bij de stekker van de accu, niet bij de lader, je hebt nu gezien waarom :)

Auteur:  Danny de Ruijter [ 27 jul 2016, 16:16 ]
Berichttitel:  Re: 4x4 FG Baja wb535

inderdaad Elec:

Pagina 1 van 6 Alle tijden zijn GMT + 1 uur
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
http://www.phpbb.com/